9 Mayıs 2013 Perşembe

2 "MARKA" nın Olmazsa Olmazları

marka
Bugün sizinle ne duygularımı ne de oradan buradan hayatlar paylaşacağım. Aksine bugün ki konum tamamen işim ve çalıştığım sektörle ilgili. ( "Hakkımda" yazımı okuyanlar yaklaşık on senedir Hugo Boss ailesinde çalıştığımı biliyorlardır. ) Son zamanlarda yaptığım araştırmalar ve çalışmalarım neticesinde "Marka" konusuna oldukça sarmış durumdayım. Merak etmeyin günümüzün trendlerini paylaşmayacağım, moda ikonu olmak gibi bir derdim yok. Benim paylaşmak istediğim biraz daha işin teknik detayları.





Belki kendi markasını kurmak isteyenlere birazda olsa faydam olur. Gerçi "Marka" olmak düşündüğünüz kadarda kolay değil. İnsana çok basitmiş gibi geliyor ama işin iç yüzüne girince durumun o kadarda kolay olmadığını anlıyorsunuz. Bu yazımda sizlere her şeyi anlatmam biraz zor ama ara ara sizlerle kendi çalışmalarımı paylaşacağım.

Sizinle ilk önce kısa kısa "Marka" nın olmazsa olmazlarını paylaşıp daha sonra bunları detaylandırmayı planlıyorum.

1.  Her anlamda iyi bir marka adı seçmek şart. Adı önemli değil işleve bakarım diyorsanız ciddi anlamda yanılıyorsunuz demektir. Marka adı tanınmanızı ve itibarınızı arttırır.

2. İkinci adımda yapmanız gereken kendinize bir amaç belirlemeniz. Eğer ki dünyayı değiştirmek gibi bir niyetiniz varsa müşterileriniz için sürekli ilham verici olmalısınız. Aksi takdirde sadece kendinizi eğlersiniz.
kelebek etkisiii

3. Değerler, değerler,değerler...Değerleriniz neler? Değerlerinize sıkı sıkı sarılmayı unutmayın ve onları sadece daha zorlu bir hale getirmek için değiştirin. Onlar sizi var edenler.

4. İtibar, verdiğiniz sözü tutmakla başlar. Hangi marka olursa olsun, başarı güvenden geçer. Sözünüzün eri değilseniz, yeryüzünde hiçbir şeysiniz.

5. Markanızın prensipleri var mı? Bugünün şeffafız diye geçinen pazarlarında yapılan ihlaller elbette ki bir gün ortaya çıkacaktır. Bu sadece bir zaman meselesi. Prensipleriniz mutlaka olmalı.

6. Rekabet ettiğiniz kategori çok önemlidir ve iyi analiz edilmesi gerekir. İçinde bulunduğunuz kategori size uymuyorsa ve pazarda istediğiniz atılımı yapamıyorsanız o zaman inat etmeyin ve rekabet için yeni bir yer arayın ya da iş modelinizi değiştirmeyi deneyin.

7. Rakiplerinizin sizin ayağınıza gelmesini sağlayın ve onları avantajlı olduğunuz noktalarda çalışmaları için zorlayın.

8. Marka konumlandırması önemlidir. Rakiplerinizle aranıza fark koymak için pazar pozisyonunuzu iyi ayarlayın.

9. Peki kimleri hedefliyorsunuz ve hedeflediğiniz müşterilerden verim alıyor musunuz? Eğer ki içinde bulunduğunuz pazarda yeterli satışı yapamıyorsanız müşterilerinizin değişen ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak için fazla zaman kaybetmeden yeni bir segment arayışına girin ya da mevcutta sunduklarınızı değiştirin

10. Marka oluşturmada hikaye önemli bir yer tutar. Müşterilerinizin daha önce duymadıkları bir hikaye oluşturun ve oluşturduğunuz hikayeyi öyle bir ayarlayın ki yaptığınız işi yansıtsın.


11.İnsanların istekleriyle daha iyi uyum sağlamak için markanızın bir kişiliği olmalı. Markanız insanlara ilham versin, onları heyecanlandırsın.

12. Ulaşmak istediğiniz kitleyle daha iyi iletişim kurabilmek için kendinize mutlaka görsel ve sözel bir dil seçmelisiniz. İyi bir iletişim hedefe yaklaşmanızı kolaylaştırır.

13. İnsanlara farklı bakış açısı sunmak için reklam ve iyi içerikli pazarlama teknikleri kullanmayı unutmayın.

14. İnsanlara ne sunduğunuz önemli.Limitli sayıda ürün versiyonlarınız, ürünlerinizin bir üst segment versiyonları...v.s

15. İnsanlar markanızla nasıl bir deneyim içerisindeler, hiç düşündünüz mü? Teklif verdiğiniz müşterilere yeni kanallarla ulaşın ya da servis kalitenizi bir üst segmente taşıyın. İnsanlar yaşadıkları deneyimleri asla unutmazlar. İyi, kötü mutlaka akıllarında kalır. Kalıcı ama iyi bir iz bırakmaya çabalayın.

16. Erişebilirliğiniz ne durumda? Bir yerden başlamaları için müşterilerinize değer alternatifleri yaratabilirsiniz ya da size ulaşmaları için farklı yollar sunabilirsiniz.


Sizlere kısa bir marka bilgilendirmesi oldu bu. Bir sonraki daha detaylı ve bol tartışmaya açık olacak sanırım. Eminim ki sizlerinde ekleyeceği bir çok madde vardır. Onlarıda gönül rahatlığıyla yazabilirsiniz.

Sağlıcakla kalın.

Semra PINARLI

 

2 yorum:

  1. Bende marka işinin kolay odluğunu düşünüyordum :/ ama zormuş , yazınız çok açıklayıcı olmuş başarılar dilerim saglıcakla kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Marka ile ilgili yazılarımı www.markalog.blogspot.com dan takip edebilirsiniz.

      İyi günler

      Sil