30 Aralık 2012 Pazar

0 Kelebek Etkisi'nin Doğumgünü

Kelebek Etkisi blogBu blogu ilk açarken kafamda herhangi  bir içerik yoktu amacım sadece yazılarımı düzenleyip arşivlediğim ve canı çekenlerin de ara ara okuyabileceği bir platform oluşturmaktı. Zamanla burası ilgimi çekmeye başladı, her bloggerın yaşadığı gibi yazılarım okundukça içimde ki heveste artmaya başladı.  Hevesim arttıkça da beynimde ki üretici salgılarımda  da bir artma söz konusu oldu ve ben blogumda yenilikler yapmaya başladım. Dışarıdan da destek alarak yeni yeni şeyler öğrenmeye başladım.

Yaptığım yeniliklerin en başında kendime bir içerik belirlemek oldu. Bunun için çokta düşünmem gerekmedi aslında okul çağımdan beri beni etkileyen bir film vardı  " Kelebek Etkisi". Defalarca izlediğim ve etkisinde kaldığım ilk film budur benim. Sonrasında kendimi "Kelebek Etkisi Teorisi" ni araştırırken buldum. Sizlere de kısaca bu konuda biraz bilgi vereyim. Belki temayı biraz daha anlamınız da faydalı olur.



Kelebek Etkisi ; bir sistemin başlangıç verilerindeki küçük değişikliklerin büyük ve öngörülemez sonuçlar doğurabilmesine verilen isimdir. Edward Lorenz' in çalışmalarından biridir. Edward Lorenz bunu şu örnekle açıklamıştır; " Amazon Ormanları' nda bir kelebeğin kanat çırpması , ABD'de fırtına kopmasına neden olabilir."

Yani bu teori bize özetle ne anlatıyor. Her şey birbirine etki eder,bu bir zincirleme süreçtir, hayatı var edende bu döngüdür. Hayatımızda önemsiz gibi görünen ufak detayların hepsi bir şekilde hayatımızın akışını etkiler. Halkalar ve zincirler birbirine bağlıdır,bizim gelişimimiz başka bir insanın gelişimine fayda sağlamaktadır ya da tetiklemektedir de denilebilir, bu suya atılan taş gibi halka halka büyüyerek ilerlemektedir.

Bu konu ilginizi çektiyse bununla ilgili daha detaylı araştırma yapmanız mümkün ama ben konumuza geri döneyim. Size burada kelebek teorisinin matematiksel, kuramsal, fiziksel ya da felsefi açıklamalarını yapmayacağım.

Ben burada sizlerle birlikte hayatımızda,çevremizde ve dünyada olan ufak olayların ya da gelişimlerin ne gibi etkiler yarattığını paylaşmak istiyorum hatta sizinde örnekleriniz var ise bunları da burada yayınlamak istiyorum. Bununla ilgili daha detaylı sizlere bilgi vereceğim.

2013' e yeni bir içerikle giriyorum. Bakalım benim bu ufak değişimim ne gibi etkiler yaratacak.

Hep birlikte izleyip göreceğiz ;)


Semra PINARLI







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder