2 Ocak 2013 Çarşamba

1 Değişimin Neresindesiniz?

Yeni yılın bu ilk günlerinde ne sizi ne de kendimi fazla yormak istemiyorum ama bir şeyler paylaşmadanda durmak olmaz diye düşündüm.

Açılış yazımda da belirttiğim gibi  hayata dair ve bizlere dair olan tüm hareketlerin başka bir hareketi tetiklediğine inanıyorum. Aldığımız kararlar ve yaptığımız eylemler ne kadar ufak olursa olsun hayatımızın ya da başkalarının hayatlarının sonucunu belirlemede büyük bir rol oynayabilir. Yaptığımız hareketlerin diğer insanlar üzerinde ne kadar etkili olduğunu anlayamayabiliriz ama bazen sadece tek bir hareket yapmakla  bile bazı insanların devrimine yol açmış olabiliriz.

Ünlü düşünce adamı Gandhi 'nin dediği gibi " Dünyada görmek istediğiniz değişim siz olun"

Herhangi bir gün içerisinde bir sürü insanla etkileşim içerisine giriyoruz. Peki Kelebek Etkisi hayatımızda nasıl işliyor? İnsanlarla iletişimlerimizi mümkün olduğunca pozitif yapmaya çalışmalıyız, böylelikle onlarda diğer insanlarla pozitif iletişimlere gireceklerdir ve bu böyle zincirleme olarak devam edecektir. Bu bir Kelebek Etkisi' dir. Ve tüm bunlar, her gün verdiğimiz küçük kararların etrafında döner. Basit nezaket eylemleri  kulağa ne kadar klişe gelse bile dünyayı değiştirebilir.


Herşeyin olmasada bir çok şeyin bizim ellerimizde olduğuna inanıyorum.

Bizler kararlarımızın toplamıyız.

2013'de bugünden başlayarak bizde bu zincirin pozitif yönde büyümesine destek olabiliriz. Nezaketin yayılmasına yardımcı olabiliriz. Etrafımızda ki insanlarda pozitif bir daire oluşturabiliriz ve bunu da onlara bundan bahsetmeyerek başarabiliriz.

Ayrıca belki şunu da belirtmemde fayda var, benim bahsettiğim burada polyannacılık değil. Anlatmak istediğim polyannacılık oynayıp herşeye vurdum duymaz davranalım sürekli ortalarda şebek gibi gezelim değil.

Değişimi istiyorsak, bu değişimi ilk önce kendimizde başlatmalı daha sonra da bize en yakın insanlara yaymamız gerektiğine inanıyorum. Ufak pozitif hareketlerle etrafımızada bunu yayabileceğimizden bahsediyorum.Bir nevi tümevarım da diyebiliriz.

Belkide bunun için ilk önce oturup, kendi adımıza değişimin ne kadar içerisindeyiz bunları sorgulamalıyız.

Kendinizi değişim için adadıysanız, fikirlerinizi burada bizlerle paylaşabilirsiniz. Sizlerinde yorumlarını bekliyorum. Belki birbirimize faydalı oluruz.


Semra PINARLI

 

1 yorum:

  1. Harika yazmışsınız. Kaynağını hatırlamıyorum okuduğum bir kitapta "Tanrım bana değiştirebileceğim olayları ve koşulları değiştirebilme gücü ver, değiştiremeyeceklerime ise dayanabilme gücü ver ” diyordu kahraman. Benim de yeni yılda sizin ve kendim için en büyük dileğim “yeniden başlama gücü”müzün olması.

    YanıtlaSil